El Parlament aprova no renovar ni concedir més concerts a escoles privades que segreguen per sexe

La cambra dóna suport a la moció de CSQEP que també insta al Govern a treballar continguts curriculars d’educació afectiu-sexual al proper curs escolar i a impartir formació en coeducació al professorat en un termini de tres a cinc anys

El Parlament de Catalunya ha aprovat avui una moció de Catalunya Sí que es Pot que insta el Govern de la Generalitat a que un cop finalitzi la vigència dels actuals concerts, “no renovar ni concedir cap concert nou a cap centre que faci escolarització segregada per sexes”. Una votació que ha quedat aprovada tot i els vots en contra dels diputats del PDeCAT de Junts Pel Sí, de Ciutadans i del PP.

La moció, defensada al ple per la diputada Jéssica Albiach, anava dirigida principalment  a reforçar l’aplicació del principi de coeducació a través de l’escolarització mixta, tal i com marca la Llei d’Educació de Catalunya. Un altre dels punts més destacats és el de la inclusió de “continguts curriculars d’educació afectiu-sexual, en la línia del model danès o suec” a l’educació pública catalana, on s’abordin qüestions com “la prevenció de l’assetjament i de les violències masclistes i la LGTBIfòbia, la prevenció de relacions afectives sanes, els mètodes anticonceptius, les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats”, tal i com recomanen la ONU i la OMS.

El text de CSQEP aprovat pel Parlament també posa el focus en la necessitat de “tractar de manera transversal la perspectiva de gènere i la visibilitat de les aportacions de les dones en tots els àmbits del coneixement”. “Pretendre que la vida dels homes blancs occidentals i heterosexuals és la gran història universal és la gran mentida del món”, ha dit la diputada Albiach. La moció defensa concretament que “la presència dels diferents sexes estigui equilibrada i no tingui biaixos sexistes”.

La iniciativa aprovada també insta l’Executiu a presentar un pla de formació específic presencial per a docents i personal de suport educatiu en matèria de coeducació, a elaborar i implementar un protocol concret per a tractar els alumnes transgènere amb la participació de les associacions i plataformes LGTBI i els consells escolars, a dividir els espais d’esbarjo en tres àrees diferenciades (zona de tranquil·litat, zona de moviment i psicomotricitat i zona de contactes en la natura) i a tractar en la comissió creada per al seguiment del Pla per a la igualtat de gènere en el sistema educatiu del 2015 el desplegament de les propostes aprovades a la moció.

Recommended Posts