Marc Vidal alerta les deficiències al servei d’atenció telefònica del 061

| Marc Vidal

El diputat de CSQEP denuncia discriminació salarial, eventualitat amb frau de llei, falta de personal i de mitjans adequats i avisa dels perills per la salut dels usuaris

El diputat de Catalunya Sí Que es Pot Marc Vidal ha alertat durant la sessió de control al Govern de les deficiències al servei d’atenció telefònica del 061. En una pregunta al conseller de Salut, Antoni Comín, arran de la campanya impulsada pel seu Departament per incentivar-ne les trucades, Vidal ha denunciat que el servei pateix situacions de discriminació salarial, eventualitat amb frau de llei, falta de personal i de mitjans adequats, i ha avisat dels perills per la salut dels usuaris que això comporta.

“La situació dels treballadors s’ha agreujat amb aquesta campanya”, ha assenyalat Vidal, que ha afirmat que “el plec de condicions signat amb Ferrovial el 2015 no s’està complint  des de fa més d’un any”. “El SEM no sembla ser-ne conscient perquè afirma  públicament que sí que es compleix. Si ni Ferrovial compleix ni el SEM li reclama que ho faci, li demanem a vostè que intervingui”, ha sentenciat.

Vidal ha enumerat el conjunt de disfuncions al servei que ha pogut constat després d’haver parlat amb el personal del servei: “Situacions d’eventualitat amb frau de llei, discriminació salarial en relació als compromisos del conveni, no es compleix la formació continua prevista en un servei com aquest, es varien contínuament els protocols i els calendaris, no es respecta la pausa automàtica entre trucada i trucada, i els coordinadors han d’agafar trucades deixant sense suport la sala”. “Ni compleixen el conveni laboral, com ha estat denunciat repetidament a inspecció de treball, ni compleixen el conveni signat amb el SEM, que hauria d’intervenir”, ha insistit.

El diputat ha posat de relleu que tot això té com a conseqüència “fer treballar amb una pressió psicològica enorme els treballadors i al final acabar oferint un mal servei”, i ha recordat que “no estem parlant d’un servei qualsevol, sinó d’un servei d’emergència que s’ofereix com a alternativa a la visita presencial als hospitals”. “Estem parlant de vides humanes, de que una sola trucada mal atesa pot posar en un perill innecessari la salut de qui truca, i hi ha trucades desateses i innecessàriament en espera”, ha dit.

Recommended Posts